Van 26 tot 31 juli - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu Van 26 tot 31 juli - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu

Van 26 tot 31 juli

Door: Ana-Carmen

Blijf op de hoogte en volg Ana-Carmen

31 Juli 2007 | Ecuador, Puerto López

Zaterdag had Mario een trouwfeest. Neen, neen hij is niet getrouwd, maar af en toe zijn er evenementen en staat hij in voor de goede verloop van de zaken.
Ik heb er toen werk van gemaakt om mijn foto's in orde te brengen.
Die staan op:

Zondag zijn we om 9.30 naar zee vertrokken en zijn we uiteindelijk na heel veel gereis om 20.30 heel moe aangekomen.
Toen we naar het eerste hotel gingen was alles volzet. Ik begon wel even te panikeren. De tweede keuze wzs wel goed, zelfs met zwembad, heel proper en hele mooie kamers, maar vrij duur voor hier en de service niet zo denderend.
Gisteren zijn we naar de 'Isla de la plata' gegaan. De vissers zouden dit eiland deze naam gegeven hebben omdat de zijkanten van de rotsen vol met uitwerpselen van de vogels zijn. Als het dan volle maan is, geeft dat precies een zilveren weerspiegeling.
We hebben een boottochtje gedaan van ongeveer een uur.
In het opvaren hebben we geen walvissen gezien, maar wel dolfijnen.
Op et eiland hebben we dan een wandeling van meer dan drie uur gedaan. Daar hebben we Jan Van Genten gezien, koekoek, salamanders en een albatros die aan het broeden was.
In het terugkomen hebben we eindelijk de walvissen gezien.
Drie keer hebben die gesprongen, maar elke keer was ik afgeleid door iemand van op de boot. Ik heb wel foto's maar heb ze nog niet kunnen bekijken. Devolledige springende walvis heb ik zeker niet, maar wel een stukje dat nog boven water zit.
's avonds was er hier in het dorp een feest. heel het dorp kreeg gratis muziek. als ze hier musiek maken, dan mag je er zeker van zijn dat iedereen ervan kan genieten. zo luid. Dat is het nadeel van een hotelkamer aan de kant van de zee. dat is ook de straatkant. dus heel rustig was het niet
vanmorgen wakker geworden om 7 uur. juist aan het water, rechtover onze kamer waren vijf volwassenen met een auto aangekomen, stoelen uitgepakt, radio keihard en maar luisteren naar de muziek en genieten van de rust op straat.
vanmorgen de mototaxi genomen en naar de 'playa de los frailes' gegaan. Volgens mario is dat het mooiste strand van ecuador. het was wel degelijk mooi en heel rustig. aangezien het een natuurpark is, is het vrij proper en heel goed onderhouden.
Binnen een half uur gaan we met de bus naar manta. vandaar af gaan we naar montecristi, waar ze de panamahoeden maken.
ik probeer dan nog verder te schrijven.
tot dan

• 31 Juli 2007 - 21:02

Katy De Greef:

Lieve meiske,

Wat hebben wij zitten genieten van jouw foto's! Bijvoorbeeld de vlinders vonden wij SCHITTEREND!!!
    Wat wij wel misten waren wat foto's van jou en van Mario.
    Doe zo verder zou ik zeggen dan kom je nog wel eens in 'De Foto Van Het Jaar'.

Kusje,
    Katy en Jean Pierre

• 31 Juli 2007 - 22:03

Anita En Co:

dit zijn weer echte act-fotokes, helemaal gesmolten voor die kindersnoetjes, ze zijn schitterend!
    al die kleuren, al die blinkende oogjes, al die fraaie vergezichten, om lekker lang van te genieten!
    je houdt binnenkort toch wel eens een fotovertoning of zoiets?
    vanuit grauw, grijzig belgenland een dikke, warme knuffel (met klapzoen)
    dimitri, nicky,pieter,
    anita

• 03 Augustus 2007 - 09:44

José:

Dag Ana-Carmen,

Je foto's zijn ronduit schitterend.

groeten en kusjes van Ilse en van mij natuurlijk

• 08 Augustus 2007 - 21:39

Katy De Greef:

anacarmen.waar ben je.nu?????????????????

kusje,
    Katy

• 13 Augustus 2007 - 06:10

Yolanda & Piet:

Hoi Ana-Carmen,
    We hebben opnieuw genoten van alle verhalen en foto's na een tweetal weekjes tropen. Ik denk dat we vrij kort in de buurt waren: Curaçao en Bonaire. Het was er echt warm met weinig wind - België was effe een koud douchke. Geniet nog maar van al het moois van Equador en de heerlijke temperatuur. Knuffels van Piet & Yolanda