Donderdag 19, vrijdag 20 en zaterdag 21 juli - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu Donderdag 19, vrijdag 20 en zaterdag 21 juli - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu

Donderdag 19, vrijdag 20 en zaterdag 21 juli

Door: Ana-Carmen

Blijf op de hoogte en volg Ana-Carmen

21 Juli 2007 | Ecuador, Riobamba

Donderdag zijn we naar El Auinde gegaan. Het was een prachtig zicht. Ik vraag me alleen af hoe die mensen daar kunnen wonen. Vanaf daar is de wereld echt afgeplakt met krantenpapier. We hebben vier uur in de bus moeten zitten. Niet alleen door de afstand, maar ook door de slechte weg. De mensen van El Quinde hebben zich verenigd om het mooie nevelwoud te beschermen en hebben elk een stukje aangekocht. Het is inmens groot en gewoon prachtig. Ze zijn nu ook aan het proberen om een forellenkwderij te starten om zo aan inkomsten te komen. Het is heel raar om te zien hoe die mensen echt verder willen en hoe ze zich inzetten en zich groeperen om samen iets te bereiken.
Gisteren zijn we echt den toerist gaan uithangen. We zijn naar het condor park gegaan, waar ze bedreigde vogels en beschermde vogels verzorgen. Het is geen zoo maar een vereniging die aangeslagen dieren opnemen en verzorgen. In het beste geval, als het nog niet te laat is, kan de vogel terug in de vrije natuur. In het slechtste geval sterft het omdat ze er te laat mee komen. Em tussenin, blijft de vogel bij hen en wordt die verzorgd door hen. Deze vogels zijn zo aan de mensen gewoon dat ze hun instinct om eten te zoeken verloren zijn en in de natuur zouden ze het ook niet overleven omdat ze de mens niet kennen als een natuurlijke vijand.
Vannacht ben ik met de nachtbus van otavalo naar riobamba gekomen. Rare zaken allemaal. Ik wilde een ticket kopen voor Riobamba, maar dat mocht niet. Aangzien het vrijdag was wilt de chauffeur geen korte afstanden verkopen. In de week lukt dat wel omdat de bus dan niet vol is, nu lukt dat niet. Dus heb ik 14 dollar moeten betalen ipv 6 dollar. Een rare manier van werken maar toch. Rond 2 uur 's nachts ben ik aangekomen en is mario mij komen halen.
Vandaag verjaart Mario en heeft hij een echt ecuatoriaans feestje ineengestoken. Hij kent de mensen van een heel bekende ecuatoriaanse groep : Jayac en die traden toevallig vandaag op in Riobamba. Meneer heeft niet beter gevonden om deze mensen op zijn feestje te vragen en ja, die komen nog ook. Natuurlijk niet gratis. Dat grapje kost hem 300 dollar. Maar ja, je leeft maar ene keer, en neen moeder sponsort hier niet voor. Hij moet dit maar zelf bekostigen.
Waarschijnlijk gaan we morgen naar Guamote en ga ik voor de eerste keer met de auto van de unief rijden. Ik heb er wel een beetje (veel) schrik voor omdat ze hier heel raar rijden. maar ik hoop dat het morgen heel rustig is op de baan.
ik hou jullie verder op de hoogte.

  • 23 Juli 2007 - 13:10

    Josy:

    Dag Ana-Carmen,
    Ik denk dat je veel mensen tamelijk jaloers maakt, misschien kunnen we eens een groepsreis inrichten en kan jij gids spelen! Het lijkt me wel wat, alhoewel de vliegtuigreis voor mij er telkens te veel aan is. Maar ja, anders kom ik er nogal moeilijk.
    Geniet nog van je trip en groetjes.

  • 25 Juli 2007 - 11:14

    Kathleentje:

    Helaba !!!
    Ben blij van jou iets te mogen lezen !!!
    Ben altijd druk in de weer geweest in mijn living en is nu eindelijk (bijna) klaar. Dus van vandaag kan ik weer op mijne computer! Leuk om te lezen hoe het daar is ... Hoop dat jij je daar je rot amuseert en vergeet je vingeroefeningen niet te doen, hé !!!!
    Dikke knuffel van mij

  • 26 Juli 2007 - 22:12

    Katy De Greef:

    Hallo Ana-Carmen

    Hier ben ik dan eindelijk ook eens.
    Wat een avontuur!!!! Dat jij dat toch maar allemaal weer doet. Ik zie jou nog,alsof het gisteren was, An, of was het Carmen, een bedeesd meisje, in de klas van het eerste jaar sociale readaptatiewetenschappen binnenkomen en nu, dertig jaar later ben jij een dappere wereldreizigster geworden, ongeloofelijk en wees er maar fier op.
    'k Heb vandaag nog op jou gedacht toen ik een chipsdoos in de overvolle zak, die hier voor jou klaarstaat en die ik vorige keer ben vergeten af te zetten (hij lag in de auto toen ik vorige keer langskwam ), propte.
    Laatst heb ik bij Ikea een leuk systeem ontdekt om jouw kralensnoertjes aan tentoon te stellen. Als ik er volgende keer kom breng ik eentje mee voor jou.

    Lieve meiske, doe dat daar nog goed en de groetjes aan Mario, dat fantastisch zoontje van jou.

    Kusje,
    Katy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Riobamba

Zeven weken met mijn zoon op vakantie

Recente Reisverslagen:

16 September 2007

Rommelmarkt

06 September 2007

laatste bericht

28 Augustus 2007

Terug thuis

17 Augustus 2007

14-16 augustus

17 Augustus 2007

3-4 augustus
Ana-Carmen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 25618

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 20 Februari 2013

De zon tegemoet.

03 Augustus 2009 - 28 Augustus 2009

Avontuur in Zuid-Afrika

09 Juli 2007 - 26 Augustus 2007

Zeven weken met mijn zoon op vakantie

Landen bezocht: