Dinsdag 17 en woensdag 18 juli - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu Dinsdag 17 en woensdag 18 juli - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu

Dinsdag 17 en woensdag 18 juli

Door: Ana-Carmen

Blijf op de hoogte en volg Ana-Carmen

19 Juli 2007 | Ecuador, Otavalo

gisteren was een hele vermoeiende dag.
We zijn met twee vrijwilligers echte indigenas gaan bezoeken die artisanaat verkopen. Ik koop die zaken liever bij de personen zelf. Je betaalt hetzelfde, maar dan ben je zeker dat het geld echt voor hun is en niet voor de tussenhandelaars. Ik heb gisteren heel veel sjaals gekocht. Ik durf echt niet zeggen hoeveel ;-). Hangmatten heb ik niet veel gekocht mdat die nog al veel wegen. We hebben zo ook vijf verschillende ateliers bekeken. Het is triestig hoe die mensen moeten werken in welke triestige omstandigheden dat ze werken. Het is ook heel vreemd om te zien dat ze geen besef hebben van prijzen en wat ze voor de dingen kunnen vragen. Om een voorbeeld te geven. Geweven taptijtjes van 10x10 (ongeveer) verkoopt hij aan 1.50. Wat niet slecht is. Een handtas van 20X20 verkoopt hij aan 3 dollar. Die handtas is gevoerd, heeft twee tapijtjes van 20X20, heeft een rits, en een lint om aan te hangen. Dus als je kan rekenen, klopt die som helemaal niet. Ik heb 15 van die kleine tapijtjes gekocht. Handtassen maar twee hij had er niet meer. Wij hebben soms wel vragen bij al dat verkoop.
Vandaag zijn we naar San Clemente gegaan het eerste schooltje dat steun krijgt van Ecassef. Als je die mensen ziet, dan heb je zin om mee op de kar te springen, omdat die wel heel goed bezig zijn. De kinderen krijgen overal eten op school. De staat 'steunt' de scholen met schenkingen van tonijn, aardappelen, mais, suiker en zout. Maar blijkbaar moeten we ons daar niet zoveel van vorstellen, 1 klein blikje tonijn voor 10 kinderen. Ecassef steunt hun nu zodat ze meer groenten, kaas, melk aan de voeding kunnen toevoegen. Sinds een korte tijd hebben ze ook kwekerijen van kwartels, cuye (cavia's), kippen en konijnen. De eiren verkopen, ze beesten houden ze om te kweken en om zelf te eten. De directrice van die school is heel enthousiast. Je merkt hier dat ze echt vooruit willen.
In de namiddag zijn we naar cotacaxi gegaan. Daar ben ik op zoek gegaan naar cadeautjes in leer. Ze hebben daar echt hele toffe dingen.
De foto's zal voor een andere keer zijn, want ik krijg die niet gedownload. Dat gaat hier heel traag.
Morgen gaan we naar El Quinde, wat dat juist is vertel ik jullie morgen wel.

  • 20 Juli 2007 - 09:17

    José:

    Dag Ana-Carmen,

    Het regent hier vandaag, maar daar zul jij ginder geen last van hebben. Geniet van de reis. De foto's stuur ik begin volgende week op met de luchtpost.

    Groetjes van Ilse en mij.

  • 24 Juli 2007 - 11:19

    Esther En Andresje:

    Wij willen foto's zien por favor!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Otavalo

Zeven weken met mijn zoon op vakantie

Recente Reisverslagen:

16 September 2007

Rommelmarkt

06 September 2007

laatste bericht

28 Augustus 2007

Terug thuis

17 Augustus 2007

14-16 augustus

17 Augustus 2007

3-4 augustus
Ana-Carmen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 25599

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 20 Februari 2013

De zon tegemoet.

03 Augustus 2009 - 28 Augustus 2009

Avontuur in Zuid-Afrika

09 Juli 2007 - 26 Augustus 2007

Zeven weken met mijn zoon op vakantie

Landen bezocht: