Riobamba 12-13-14 juli - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu Riobamba 12-13-14 juli - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu

Riobamba 12-13-14 juli

Door: Ana-Carmen

Blijf op de hoogte en volg Ana-Carmen

14 Juli 2007 | Ecuador, Riobamba

Ik ben nu even aan het uitrusten. De gejaagde dagen achter mij latend. Eigenlijk heb ik bijna niets gedaan. In totaal nog geen 300 foto's geef toe dat dit voor mij heel weinig is.
Donderdag heb ik voor Mario gekookt. Echte vlaamse kost, met Ecuatoriaanse ingrediênten. Een groentensoepje met brunuise van groenten en dan stoofvlees op grootmoeders wijze, met hele dure frietjes. Aangezien ik geen gewone frituurolie had heb ik een klein flesje olijfolie gebruikt die mij bijna vier dollar had gekost. Maar ja, wat doe je als je zoon ineens trek heeft in frietjes. Het stoofvlees maak ik altijd met botrhammen met mosterd en bruin bier. Ik had alleen spinaziebrood met soyabonen en rodenbachbier. Toch geprobeerd van het te maken, en ook al zeg ik het zelf, het was zelfs heel lekker. Gisterenavond zijn we heel lekker gaan eten. In eenheel sjiek (duur) restaurant. 20 dollar voor twee personen, stel je voor :-) En lekker dat het was. Een heel bord van die hele grote gamba^s bijna langoestinen. Zo groot. En zeker een stuk of tien. Het was gewoon zalig. Zeker voor herhaling vatbaar.
Vanmiddag enkele foto´s gemaakt van indigenavrouwen die een amerikaanse wedstrijd hebben gewonnen. Deze inheemse vrouwen maken confituur met inheems fruit en komen naar hier om alles te perfectioneren. Ik heb de foto's nog niet gezien. Als het mij lukt zal ik ze op het net zetten.
Daarjuist heb ik met Mario hier in zijn eigen cafetaria gegeten. Worstenbroodjes met hele lekkere taarten, speciaal voor mij heel mooi versierd. Geef toe het is nog maar het eerste gebakje dat ik eet in al die dagen, dus mijn lijn mag niet klagen.
daarna heeft hij mij zijn eigen creatie van pralinen laten proeven, van twee vruchten van hier, meyoca en nog iets, maar ben vergeten wat het was.
Nu gaan we straks een cadeautje kopen voor Mario zijn verjaardag.
Morgenvroeg, of zeg liever volgende nacht vertrekken we naar Otavalo, waar we afgesproken hebben met een Mechelse scout: Kiwi.
Vanaf maandag ga ik een inleefreis doen samen met de mensen van Ecassef. We gaan naar de gemeenschap van Moraspungo, naar een schooltje en ga ik ook de mensen zien die de juweeltjes maken. Ik ben benieuwd hoeveel dollars ik daar ga opdoen. En dan kunnen jullie die later bij mij komen kopen, dus bereid jullie maar voor :-)

Tot volgende keer

  • 14 Juli 2007 - 21:53

    Piet & Yolanda:

    Hé Ana-Carmen,
    We kijken al uit naar al die mooie juweeltjes... Maar, amuseer je eerst maar en geniet vooral van alle leuke uitstapjes!

  • 14 Juli 2007 - 22:12

    Herman:

    Schatje het zijn heel goede foto's
    Geniet van de natuur en het lekker eten en natuurlijk van Mario

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Riobamba

Zeven weken met mijn zoon op vakantie

Recente Reisverslagen:

16 September 2007

Rommelmarkt

06 September 2007

laatste bericht

28 Augustus 2007

Terug thuis

17 Augustus 2007

14-16 augustus

17 Augustus 2007

3-4 augustus
Ana-Carmen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 25627

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 20 Februari 2013

De zon tegemoet.

03 Augustus 2009 - 28 Augustus 2009

Avontuur in Zuid-Afrika

09 Juli 2007 - 26 Augustus 2007

Zeven weken met mijn zoon op vakantie

Landen bezocht: