2 februari 2013 - Reisverslag uit Costa Calma, Spanje van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu 2 februari 2013 - Reisverslag uit Costa Calma, Spanje van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu

2 februari 2013

Blijf op de hoogte en volg Ana-Carmen

02 Februari 2013 | Spanje, Costa Calma

Mijn verjaardag.
Wat een zaligheid.
Wakker om 8 uur.
Raam open, genieten van de vogels, het geluid van de zee, de fonteinen, gewoon zalig.
Spijtig dat onze buurman een sigaretje rookt op zijn balkon. En wij mogen meegenieten van de "frisse geur".
Maar ja, het is er maar eentje.
We zijn stilaan duracel batterijtjes aan het opslaan.
Ontbijt met verjaardagspannekoekjes. lekker smakelijk.
Solo-aqua-gym gedaan. Een beetje gezwommen, gezond, gewandeld.
Ik denk dat deze blog de eentonigste gaat zijn van al mijn reisverslagen.
En toch.
We doen veel meer dan we gedacht hadden.
Een dagelijkse wandeling, soms twee of drie, en wat u
tijd in zee doorgebracht.
Elke dag sta ik verwonderd van hoe mooi het hier is, ondanks het grauwe, grijze van de rotsen die hier overheersend zijn.
De vogels die we hier al gezien hebben. Ongelooflijk.
Eekhoorntjes bij de vleet.
Vanmiddag tijdens de wandeling kwam er eentje bedelen.
Op zijn twee achterpootjes, met zijn voorpootjes omhoog en maar tateren om te vragen of ik niets bijhad voor hem.
De mensen in het restaurant maken er een sport van om noten en granen en zo mee te nemen van het ontbijt om dan aan de eekhoorntjes te geven. Maar die moeten zich haasten want de duiven zijn vlugger dan hen.
Vandaag een nieuwe vogel gezien. Maar welke? Ik weet het niet. Ik ga eens zoeken om te zien of ze hier geen vogelgids hebben. Ik heb er thuis eentje, maar ja, dat zijn wel Belgische beetjes en niet deze beestjes. De eekhoorn die hier vertoeft zou een speciale soort zijn die alleen in de Canarische Eilanden, Marokko en Tunesië te vinden is.
Ik word een volleerde vogelkenner.
Het wordt stilaan slaaptijd.
Tot morgen.
Genieten en nog eens genieten.

  • 03 Februari 2013 - 13:49

    Daisy:

    Wat ben ik blij voor jou ! Dat kan alleen maar goed doen zeker ! Toen wij er waren deden we een rondrit naar een berg waar heel veel eekhoorntjes woonden. De gids vertelde toen dat er eens 2 "illegaal" waren meegekomen met een boot uit Afrika. Toevallig was dat een mannetje en een wijfje. Met deze enorme eekhoorntjesexplosie tot gevolg ! Nog veel plezier, en ... kijk eens op facebook naar de foto's van daar. Dikke kus ! Daisy

  • 03 Februari 2013 - 15:59

    Lin Renders:

    Dag Ana-Carmen, mag ik jou een heel gelukkige verjaardag toewensen. Wel een dagje te laat, maar toch echt gemeend.
    Ik vind je verslagje nu pas, want telenet lag plat met alle gevolgen vandien.
    Wanneer je terug bent moeten we maar eens bijpraten, want dat is weeral lang geleden.
    Geniet maar met volle teugen van je vakantie. Liefs Lin

  • 04 Februari 2013 - 00:52

    Ana-Carmen Terrones:

    Lieve mensen allemaal, bedankt voor de lieve wensen.
    Het is hier zalig. Rustig genieten, alles kan, niets moet.
    Vandaag zondag=rustdag. Mag ook wel eens hé?
    Morgen geven ze beter weer, dan zullen we iets actiever zijn.
    Bedankt om te lezen en te reageren.
    Daisy, die eekhoorntjes amaai die hebben wel serieus hun werk gedaan. De bergen hier zijn waarschijnlijk niet die jij gezien hebt, maar hier stikt het ook van die lieve diertjes.
    Ik kijk zeker naar de foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Costa Calma

Ana-Carmen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 25594

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 20 Februari 2013

De zon tegemoet.

03 Augustus 2009 - 28 Augustus 2009

Avontuur in Zuid-Afrika

09 Juli 2007 - 26 Augustus 2007

Zeven weken met mijn zoon op vakantie

Landen bezocht: