Aktie, ontspanning bewondering voor de natuur - Reisverslag uit Costa Calma, Spanje van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu Aktie, ontspanning bewondering voor de natuur - Reisverslag uit Costa Calma, Spanje van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu

Aktie, ontspanning bewondering voor de natuur

Door: Ana-Carmen

Blijf op de hoogte en volg Ana-Carmen

01 Februari 2013 | Spanje, Costa Calma

Vrijdag 1 februari

Vandaag lekker ontspannen opgestaan. Uur wordt hier niet vermeld. Censuur.
Een brunch gaan eten in de bar aan het zwembad. Croque met een croissant en een goede tas melk.
Zwembad 2: Ovale zwembad, zout koud water, lengte 30 meter.
Relaxen gekozen met zicht op zee. Dus aan ene kant de zee, en aan de andere kant een zwembad.
Lekker baantjes gezwommen, ijskoud maar toch volgehouden.
8 lengtes x 30 meter, dat begint te tellen. Morgen meer.
Wat relaxen in de zon. Maar niet te lang. De zee roept. Een wandelingske naar zee, enkele meters lager, terwijl herman zit te braden als een garnaal. Toch maar zijn benen bedekt, omdat ik vannacht niet wil wakker liggen van een bleitende schat.
De zee is zalig. Zo helder, zo warm, zo....
Een massage gehad door de golven, gezwommen tussen de sardientjes, maar dez waren niet in blik maar die zwommen nog rustig door.
Dieren die wij al gezien hebben. Ongelooflijk.
Vogels in alle soorten, maten en gewichten. Ik ken alleen de duif, maar deze versie is de skinnie versie. Zo slank en mooi.
De vogeltjes komen je koffiekoek opeten als je niet oplet.
De eekhoorntjes komen je begroeten.
Maar het is een andere soort als bij ons. Met een platte staart.
Na de lekkere lunch in het restaurant, nog eens gaan zwemmen, deze keer niet meer in het zwembad, het is te koud, ineens in de zee. Genoten van de golven, de zon, de rust.
Badje nemen, rustig naar het sjieke restaurant, heel lekker gegeten.
Een wandelingetje naar het dorp.
Nieuwe bikini gekocht. De pakistani wilden mij in het zak zetten, maar dat zie je van hier. Eerst kostte een bikini tussen 30 en 35 euro als Herman wou betalen was het ineens 42,95, me al de chinezen, maar niet met den deze. Betaald voor de bikini: 35 euro. Uurwerk gekocht. Hij vroeg 29, gekregen voor 13 euro. Ofwel overdrijven ze ofwel overdrijf ik. In Ecuador deed ik dat niet zo veel. Hier, tja ik wilde die eigenlijk niet, maar ze smeren het u aan, dus, 13 euro. Maar ik ben wel tevreden, mijn ander uurwerk was stuk. Nu weet ik tenminste hoe laat het is. Of... moet ik dat niet weten? Tegen het einde van de vakantie, ben ik helemaal de nieuwe ik, en plan ik niets meer op voorhand. Oei, gaat dat lukken? Ik weet het niet, misschien gooi ik mijn uurwerk wel diep in zee. Wie weet.
Op dit moment is het zalig weer, frisjes maar in Belgische normen, kei warm.
Morgen, tja wat gebeurt er morgen? Ik weet het niet. Ra, ra, ra.
De eerste keer in mijn leven dat ik verjaar onder de blake zon.
Raar. 57 jaar geleden was het ijskoud in Badalona. De vroedvrouw en mijn vader moesten zich wel warm drinken, zo koud was het.
Morgen wordt het??? 21 of is het 26 dat zien we morgen wel.
Nu nog een lekker cocktail drinken dat we goed kunnen slapen en morgen? Dan zien we wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Costa Calma

Ana-Carmen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 25632

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 20 Februari 2013

De zon tegemoet.

03 Augustus 2009 - 28 Augustus 2009

Avontuur in Zuid-Afrika

09 Juli 2007 - 26 Augustus 2007

Zeven weken met mijn zoon op vakantie

Landen bezocht: