Zondag-mindere dag. - Reisverslag uit Costa Calma, Spanje van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu Zondag-mindere dag. - Reisverslag uit Costa Calma, Spanje van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu

Zondag-mindere dag.

Blijf op de hoogte en volg Ana-Carmen

03 Februari 2013 | Spanje, Costa Calma

Vandaag weer om 8 uur balkondeur opengezet. Maar wat zag ik?
Wolken, wolken en nog eens wolken. Grijs en een beetje blauw.
Deur maar op een spleetje gezet ipv wagenwijd open.
Mijn maag heeft nog altijd de kuren van gisteren.
Ik voel mij dus zoals het weer. Op en af. Meer af dan op.
Dit heeft natuurlijk één voordeel. Ik regime niet maar, ik let wel serieus op mijn eten. Het is nu al zo moeilijk. Vanmorgen witte bokes, geroosterd, met magere kaas en kamillethee.
Vanmiddag droge witte rijst, met worteltjes en droge witte vis, zoals in een vissla, maar dan zonder mayo en de rest.
Daarjuist een tonic gedronken.
Pilletjes van de apotheker.
Straks zien dat ik iets mager vind om te eten.
Vanmiddag naar de markt gegaan, voornamelijk met Afrikaanse verkopers.
Het is hier vreemd. Dat je op de markt moet afdingen, tot daar toe, maar in de winkel?
Vanmiddag een dopje gaan kopen voor mijn lens. Diene gast wilt mij ook een dag en nacht filter aansmeren. Ik heb een UV filter dus voor mij is dat oké. Hij heeft daar in het lang en in het breed staan uitleggen dat ik beter die van hem zou kopen, want tralalie en tralala. Als ik mijn UV filter ginder liet, kreeg ik hem voor 35 euro. Normale prijs 80 euro. Geen sprake van, ik laat mijn UV filter niet achter. Wij willen vertrekken en ineens kon het wel. Dag en nacht filter aan 35 euro. Ondertussen waren al de cijfers van zijn rekenmachine aan het licht gekomen. Uiteindelijk gestrand op 35 euro. Ik weet niet wat ze kosten. Maar het was de originele filter in een gesloten doosje. Ik zal nog eens opzoeken wat de waarde daarvan is, maar minder dan 35 euro zal het zeker niet zijn. Nu sta ik erbij stil dat ik de eerste dag een short heb gekocht voor mij, in een winkel voor 17.95. En ook die prijs betaald. Gewoon niet aan gedacht dat ik het voor minder kon kopen. Vandaag op de markt eentje van 5 euro. Donderdag waren we nog niet wakker genoeg.
Het valt ook op, dat je overal aankondigingen van solden ziet, behalve in de Hindoe winkels.
Tja ik zal het hierbij laten. De verwachtingen voor morgen zijn zeker beter. Vandaag was het ondanks de wind, 24 graden op de middag.
Op dezelfde plaats waar donderdag 28 stond. Maar het voelde wel geen 24 graden hoor, door de wind gaat de warmte verloren.
Ik ga nu terug wat mager eten. Jullie gaan mij niet herkennen als ik terug in België ben. :-)
Eventjes een aanpassing.
Na het schrijven van dit verslag kwam de animator mij uitnodigen voor de Bingo. Aangezien Herman de krant op de laptop wou lezen, was dit voor mij een leuk alternatief.
Enkele ronden gespeeld, en iedereen won, behalve ik.
De laatste ronde drie lijnen voor een fles Cava.
En ja, wie heeft er gewonnen? Bibi. Och het gaat niet om de fles Cava, maar om het gevoel van het winnen.
Ook nog een pet van het Hotel gewonnen en een bordje met de mascotte van het hotel. Daisy dat bordje is speciaal voor jou. Ik hou het bij, je gaat er heel blij mee zijn.
Tja, een fles Cava, diegene die wil kan die met ons komen leegdrinken. Uitnodiging geldig tot 19 februari. Kom maar af.
Je kan ons hier vinden:
http://www.hotelh10tindaya.com/en/index.html
Tot morgen.



  • 05 Februari 2013 - 10:06

    Daisy:

    Een bordje speciaal voor mij ! Nu maak je me nieuwsgierig ... Is dat dan een groot bord waar veel etn op kan ... Of een bord chocolaa ... Ik kom het zo vlug mogelijk bij jou halen in Mechelen, we moeten onze uitgestelde middag nog inhalen. Maar ... ik moet wel terug gaan werken na de vakantie ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Costa Calma

Ana-Carmen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 25572

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 20 Februari 2013

De zon tegemoet.

03 Augustus 2009 - 28 Augustus 2009

Avontuur in Zuid-Afrika

09 Juli 2007 - 26 Augustus 2007

Zeven weken met mijn zoon op vakantie

Landen bezocht: