Koud, koud en nog eens koud. - Reisverslag uit Costa Calma, Spanje van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu Koud, koud en nog eens koud. - Reisverslag uit Costa Calma, Spanje van Ana-Carmen Terrones - WaarBenJij.nu

Koud, koud en nog eens koud.

Blijf op de hoogte en volg Ana-Carmen

08 Februari 2013 | Spanje, Costa Calma

Tja, onze Carlos moet altijd lachen als ik zeg dat het hier koud is, en dan zeg ik 24, 22 graden.
Vandaag hebben we niet gebeld, maar ik vrees dat het niet meer dan 18 graden was.
Dat de zon niet schijnt en het al dagen aan een stuk grijs is, is nog aan te nemen, maar diene wind.
Mensen toch.
Ik heb mij vandaag op het binnenplein gelegd waar hele grote bedden staan die je zouden moeten beschermen van de zon, maar van de wind? neen hoor, daarvoor dienen ze niet.
Ingepakt in vier badlakens, met dan nog twee pareo's, en dan nog wat van alles, toch wel een half uur een boekje kunnen lezen, maar langer ... Toch maar niet geprobeerd.
Vandaag verschilt niet zoveel van de vorige dagen.
Heb wat aan mijn foto's gewerkt.
Er zitten een paar juweeltjes bij van de musjes, en de eekhoorntjes, hoe ze hun territorium en eten verdedigen. Kleine eekhoorntjes maar amaai sterke baasjes.
Mijn maag protesteert nog af en toe.
Eén voordeel, ik eet heel mager.
En dan nog laat die soms van zich horen.
Costa Calma is een heel mooi eiland.
Je voelt je zo dicht bij de natuur.
Ondanks het grauwe, het donkere van de lava, het ruwe van de rotsen waarvoor je moet oppassen als je langs het water wandelt. Ondanks dit alles is de natuur hier speciaal. Water, water en nog eens water.
Soms zie je de eekhoorntjes niet omdat ze tussen de rotsen zitten die ongeveer hun kleur hebben. De natuur nietwaar.
Het is hier heel rustig. Maar zoals ze me al hadden verwittigd, de naam zegt het zelf. Costa Calma. Rust, rust en nog eens rust. Heel veel is hier niet te zien. Doordat we ook op het smalste van het eiland zitten, hebben we wind langs twee kanten.
Maar we genieten, als ik de lotto won, huurde ik hier een kamer voor een heel jaar all inn. Af en toe naar de familie vliegen en de rest van het jaar hier blijven.
Weg zorgen, grijze dagen (heeeeuuuuu....) maar deze grijze dagen zijn warmer dan die van België. ;-)
Allé, morgen zou het 22 graden is maar nog altijd bewolkt. Het belooft.
Vandaag om 12 uur was het volgens internet 20 ° maar ik denk dat het ergens anders was. ;-) Windsnelheid 35 km/uur. Op dit moment is het 26 km/uur, maar geen zin meer om te gaan wandelen. De italianen komen hier juist binnen en ze bevriezen allemaal. En toch hebben ze dikke jassen aan. Blijkbaar hebben al heel veel mensen gereclameerd omdat het zo koud is. Inderdaad als je maar voor één week komt en je hebt geen enkele zonnige dag, dan is het inderdaad geen pretje. Maar hier sneeuwt het althans niet.
Als er mensen reclameren voor het weer zeggen ze hier: het is wel winter hé? Grappig.
Allé stilaan ons bedje opzoeken.
Morgen beter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Costa Calma

Ana-Carmen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 25611

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 20 Februari 2013

De zon tegemoet.

03 Augustus 2009 - 28 Augustus 2009

Avontuur in Zuid-Afrika

09 Juli 2007 - 26 Augustus 2007

Zeven weken met mijn zoon op vakantie

Landen bezocht: